de tweede dag door de mooie natuur met veel bergen - Reisverslag uit Névian, Frankrijk van margo bommel - WaarBenJij.nu de tweede dag door de mooie natuur met veel bergen - Reisverslag uit Névian, Frankrijk van margo bommel - WaarBenJij.nu

de tweede dag door de mooie natuur met veel bergen

Door: Margo

Blijf op de hoogte en volg margo

24 Augustus 2014 | Frankrijk, Névian

Na een lekker ontbijt zijn wij vanmorgen rond half 10 vertrokken.
Na een klein stukje afdalen meteen een bult van meer dan 300 meter hoog, dan weer dalen en hup weer ruim 250 meter de hoogte in. het eerste uur komen wij niet meer dan 10 km verder. Wij fietsen via Vingrau, Tuchan naar Durban-Corbieres.
Het is duidelijk zondag, alles is dicht en verlaten.
De overnachting van 3 jaar geleden zie ik ook nog.
1 supermarkt is onderweg open en ook heel druk, daar kopen wij brood en beleg en gaan op een muurtje lekker eten.
Het is nog voor 1uur, dus besluiten wij weer verder te fietsen.
Nu via Ripoud, Montserat, st Andre naar Bizanet.
Het water raakt op en alles is nog steeds dicht en ook overnachtingen liggen niet voor het oprapen.
De zon brand ondertussen lekker op ons neer.
Dan zien wij een bordje, B&B over 2, 5km.
Maar eerst weer een korte maar flink stijgende bult, ik voel ondertussen mijn benen en ben moe,
Gelukkig is er plek en is het wederom een prachtige kamer, met in de tuin een zwembadje, kippen en moestuin.
Dit laatste is erg belangrijk, want wij eten vanavond hier, iets gemaakt uit eigen tuin door de aller vriendelijkste gastvrouw, Irena.
Totaal hebben wij 62 km vandaag afgelegd.

Misschien tot morgen

• 24 Augustus 2014 - 18:24

Emmy:

Zo een heel eind en dat met meer stijgen dan dalen, als ik het zo lees. Wel rust lekker uit, eet smakelijk en slaap goed. Fijne avond. Xxx

• 24 Augustus 2014 - 19:30

Lidy:

Aardig stuk gefietst in een mooie omgeving! Komt senior allemaal heel bekend voor! B & B ziet er gezellig uit! Geniet van het plaatselijke eten en slaap lekker in jullie mooie bedje! Succes morgen....gaan met die banaan!

• 24 Augustus 2014 - 19:33

Senior:

Was gisteren eerlijk gezegd nogal jaloers op jullie. Ben vandaag gelijk maar op de fiets geklommen om met jullie mee te voelen en heb ook maar een klein bultje meegenomen, jaloersheid was gelijk over. Sterkte en veel fietsplezier.

• 24 Augustus 2014 - 21:29

Emmy:

Had de foto's nog niet gezien. Mooie foto's en nette kamer. Nog in het zwembad gelegen? Slaap lekker.

• 25 Augustus 2014 - 14:15

Rita De Jong:

Hee Margo en John
    Wat leuk om jullie zo te volgen. Wij zijn inmiddels na 1000 km fietsen weer op weg naar huis. Ben erg benieuwd hoe het jullie vergaat en hoe ver jullie komen. Geniet heerlijk van dit mooie avontuur. Het slapen in onze tent is ons heel goed vergaan ondanks kou. Spreek jullie snel.. En ik blijf lezen . X liefs Rinus en Rita