op de camping - Reisverslag uit Brissac, Frankrijk van margo bommel - WaarBenJij.nu op de camping - Reisverslag uit Brissac, Frankrijk van margo bommel - WaarBenJij.nu

op de camping

Door: Margo

Blijf op de hoogte en volg margo

27 Augustus 2014 | Frankrijk, Brissac

Hoi
Daar zijn wij weer, gisteren was er een keuze moment van 2 verschillende routes, wij hadden besloten de minst zware te gaan nemen.
Maar doordat wij geen overnachting konden vinden, kwamen wij op de zware uit.
Natuurlijk hadden wij terug kunnen gaan vanmorgen, maar besloten toch verder te gaan.
Van Jonquières, Arboras, naar Pegairolles de bueges.
Ik moet zeggen wij hebben het goed door staan.
Over 10 km wel 1, 5 uur gedaan, maar het was ook alleen maar klimmem, ongeveer 18 km omhoog. Tot een hoogte van 557 meter.
Gelukkig komt er ook een moment dat je weer daalt en eindelijk bij een dorp komt na 28km waar je kan eten en drinken. ( st.-Jean de bueges)
Want ook met een camelbak en bidon kom je water te kort.
Op een leuk terras in de schaduw weer een grote salade gegeten.
Toch maar weer verder, het was pas 13.30.
Naar Causse de la selle met een korte heftige bult van 350 meter hoog, dan voel je ineens je benen weer.
Beneden ons dook ineens de rivier de Herault op, zoals ook 3 jaar geleden ziet dat er zalig uit.
Ja wat doe je dan, je fiets met alle bagage boven laten staan en de rotsen afklimmen om te pootje baden?
Nee dat was het toch niet......
Dan weer verder en duikt er nog geen 150 meter verder een camping op met zwembad.
Maar de tent was niet mee gegaan, zouden ze toch iets verhuren voor 1 nacht?
Het geluk zat mee, een 4 persoons bungalow tent stond voor ons klaar.
Ach dan vandaag maar 42 km gefietst, ( wel 800 hoogte meters) wij hebben tenslotte vakantie.
Wij zitten nu zo'n 5 km voor Brissac, zijn even de rivier in geweest en het zwembad.
En zitten nu lekker voor de tent.
Tot morgen misschien.

• 27 Augustus 2014 - 18:30

Emmy:

Hoi dappere fietsers,
    Tjonge jonge wat een hoogte, maar een paar jaar geleden geoefend,toch? Ik bedoel de alp d'huez. Geniet van de rust en een lekker zwembad. Slaap goed en we horen jullie wel weer. Sterkte morgen en succes. Liefs van ons jos en mama

• 28 Augustus 2014 - 08:32

Emmy:

Mooie foto's lekker terrasje in de schaduw! Sterkte vandaag

• 28 Augustus 2014 - 17:45

Joyce:

Jullie moeten er dan wel flink voor klimmen, maar wat een uitzichten op de foto's te zien. Heel gaaf!