Een heus kasteel - Reisverslag uit Lagamas, Frankrijk van margo bommel - WaarBenJij.nu Een heus kasteel - Reisverslag uit Lagamas, Frankrijk van margo bommel - WaarBenJij.nu

Een heus kasteel

Door: Margo

Blijf op de hoogte en volg margo

26 Augustus 2014 | Frankrijk, Lagamas

Daar zijn wij vandaag nog een keer, nu vanuit een wijn kasteel.
Vanmorgen via Pezenas, Nizas, Adissan, Nebian, Bregnac naar St. Andre de -Sagonis.
Daar na 50km had ik het wel gehad, maar in het hele dorp geen overnachting te vinden, hup naar het volgend dorp( st.Felix de Lodez), daar was alles vol. En hup weer naar het volgende dorp, het ging steeds harder waaien , de lucht trok dicht en wij voelde al wat spetters.
Ik vond het echt niet meer leuk, ik was op en zag mij al helemaal nat worden.....
Aangekomen in Jonquieres, zagen wij al aangegeven staan dat hier een B&B was, en ja hoor de 1e gevonden, deze was dicht.
Op naar de volgende, deze moest niet dicht zijn, alleen er was niemand, gelukkig trok de bui over en klaarde het wat op.
Mensen in het dorp verwezen ons naar het Chateau, daar kon je ook overnachten.
Het zag er prachtig uit ( dit is meteen de laatste, want na deze overnachting is het geld op).
Ze hadden nog een kamer vrij, alleen erg prijzig en geen restaurant of iets in het dorp.
Toch hebben wij deze kamer genomen, ja wat moesten wij anders en je overnacht tenslotte niet vaak in een Chateau!
Toch maar naar het vorige dorp gefietst om daar wat eten te kopen.
Samen met een fles rose, van deze wijngaard, hebben wij dat op het balkon opgegeten.
Totaal toch 62 km gefietst, morgen een zware route voor de boeg, doordat er niet eerder een overnachting was.
Misschien tot morgen


  • 26 Augustus 2014 - 20:38

    Celesta:

    Het ziet er mooi uit! Dat mag dan ook wel als ik dat zo begrijp ;-)
    Succes morgen, geniet ze! Dikke kus

  • 26 Augustus 2014 - 20:39

    Senior:

    Vandaag aan de voet van de bult bij Begur aan een baaitjes nog eens over de heuvels nagedacht. wat heb je nu aan heuvels, aan het eind van de rit eindig weer op hetzelfde niveau als bij de start, alleen de afstand tussen A en B is veel langer dan zonder deze bulten om maar niet te spreken van de extra energie die al het klimmen vergt. Dus veel nut hebben de heuvels niet maar wat vormen zij een onmetelijk mooi landschap met schitterende vergezichten. En zo blijkt maar weer het gaat niet om het reisdoel en de afstand maar om het genieten van de fantastische reis. Maar op het punt van de vermoeidheid leef ik met jullie mee en ik realiseer mij dat ik dankzij de steun van Margo zelf een heel eind van deze route heb mogen afleggen. Veel sterkte met je rug en trap ze.

  • 26 Augustus 2014 - 21:47

    Joyce:

    Vraag me soms af wat er nou zo vakantie aan is, met al dat afzien. Maar als ik het zo zie op de foto's en lees, zien jullie wel weer prachtige stukken Frankrijk. Probeer te blijven genieten! X

  • 26 Augustus 2014 - 22:02

    Rita De Jong :

    Tja.. Wat is daar nou vakantie achtig aan... Zo afzien vraagt joyce... Dat moet je gedaan hebben om het te begrijpen. De vrijheid, het avontuur, de hele dag buiten en niet weten waar je slaapt of wat en waar je eet. Het weer zo intensief beleven, het gevecht met jezelf en het trotse gevoel als het gelukt is. Go go go Margo!! Ik ben trots op je!!

  • 26 Augustus 2014 - 23:21

    Emmy:

    Tjonge jonge, wat een moeite moeten doen om een slaapplaats te vinden, maar een echt kasteel vergoedt veel.
    Het geld op? Gewoon je banknummer opschrijven, misschien zijn er mensen die jullie willen helpen, ha ha. Je weet nooit! Ik hoop dat jullie heerlijk hebben geslapen, en veel sterkte morgen(vandaag) bij het fietsen. Hoe is je rug? Succes morgen en tot schrijfs. Mama en jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Lagamas

margo

Actief sinds 13 Aug. 2014
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 6075

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2014 - 06 September 2014

Door Frankrijk fietsen richting Nederland 2014

Landen bezocht: